Sisäilmaan liittyvät korjaus- ja muutostyöt

Mäntynummen yhtenäiskoulun haitanvähennystä on jatkettu kesän 2023 aikana

Mäntynummen yhtenäiskoulun haitanvähennystä on jatkettu tämän kesän aikana.

Keittiötilojen alaslaskukaton ja huuvan kanaviston mineraalivillat pinnoitettiin ja osin poistettiin jotta villaa ei enää pääse oleskelutiloihin. Keittiöön rakennettiin uusi alaslaskukatto. Kymmeneen luokkatilaan ja yhteen neuvottelutilaan tehtiin vaurioituneen lattiapinnoitteen kapselointi, uusi vinyylilankkulattia ja uudet kaapistot. 23 opetustilaan tehtiin rakennerajapintojen sekä halkeamien tiivistyksiä, parannettiin ilmanvaihtoa ja vaihdettiin akustolevytyksiä ja valaisimia.

Näillä toimenpiteillä pyritään ylläpitämään rakennuksen käytettävyyttä vielä noin neljä vuotta kunnes uudet tilat valmistuvat. Korjaustoimenpiteiden vaikuttavuutta seurataan reaaliaikaisin mittauksin ja mahdollisiin sisäilmastohaasteisiin puututaan välittömästi.